5 Absolute Favorieten uit mijn boekenkast

Door: Veerle20180331_092753.jpg

We hebben allemaal wel van die boeken die je nooit vergeet. Sommigen omdat ze zo goed zijn, anderen omdat ze zo stom zijn. Dit zijn vijf boeken die ik, om goede redenen, nooit zal vergeten. 

1. De Harry Potter-serie
Deze serie is mijn absolute all time favourite! Het begon met de eerste drie films, maar toen ik de eerste twee boeken op Koninginnedag tegenkwam, was de boekengekte ook begonnen. Ik heb ze allemaal een keer gelezen en ben op dit moment bezig de serie te herlezen in het Engels.  

2. Geek Girl
De zomervakantie voor ik naar de brugklas ging, heb ik Geek Girl van Holly Smale van mijn ouders gekregen. Ik ben er toen gelijk in begonnen en deed er door alle schooldrukte maarliefst een jaar(!) over om het uit te lezen. Na dat jaar was ik echt wel verkocht en heb ik de rest van de serie ook gelezen.

3. Hoe ik per ongeluk een boek schreef
Een paar jaar geleden heb ik een soort lesje Creatief schrijven gehad. Die kreeg ik met een paar andere kinderen van Annet Huizing in de boekwinkel bij mij in het dorp. Dit boek van Annet Huizing was toen geloof ik net uitgekomen en voor dat lesje had je dat boek nodig. Ik heb hem gekocht en in één middag uitgelezen. Hoe vaak ik Hoe ik per ongeluk een boek schreef heb herlezen weet ik niet meer, maar het is váák!

4. Hoe overleef ik…?
Deze serie is zó leuk! De problemen die erin voorkomen zijn absurd, maar het is gewoon zo’n leuke serie om te lezen! Het leest lekker soepel, met af en toe een mailtje of wat survivaltips tussendoor. Ik heb de serie nog niet eens helemaal uitgelezen, maar ik ben van plan dat deze zomer te gaan doen. Twee van deze boeken heb ik in mijn boekenkast staan. Ik heb er ook nog een paar op mijn ereader staan.

5. Superhelden.nl
Eigenlijk heb ik dit boek soort van bij toeval gelezen. De zomer nadat ik mijn ereader had gekregen, zijn we op vakantie gegaan. Er stonden toen al een hoop boeken op mijn ereader van de software en Superhelden.nl van Marcel van Driel was daar één van. Ik las het en ik was verkocht. De actie in Superhelden.nl is mooi en de spanning wordt leuk opgebouwd! Zeker een aanrader om te lezen, mocht je het in je kast hebben staan.


Plaats een reactie